از قالب فروش فایل زونکن رونمایی شد (کلیک کنید)

معرفی رشته حقوق / دروس و بازار کار رشته حقوق /

معرفی و آشنایی با رشته حقوق

در میان رشته های تحصیلی علوم انسانی رشته حقوق یکی از پرطرفدار ترین رشته های دانشگاهی مقطع کارشناسی بوده که با دارا بودن بیش از ۱۲ گرایش مختلف از جمله حقوق جزاء و جرم شناسی،حقوق بشر،بین الملل،محیط زیست،خانواده،حمل و نقل و … در مقطع کارشناسی ارشد سبب شده تا علاقه مندان به این حوزه با دستی باز بتوانند در مقاطع ارشد و دکتری مستقیما به سمت علاقه ی خود حرکت کرده و با انتخابی دقیق و درست آینده کاری خود را تضمین کرده و از آن مهمتر به ادامه تحصیل در رشته مورد علاقه خود بپردازند.در این بخش سعی داشته تا با معرفی رشته حقوق ( دروس این رشته،فرصت های شغلی پیش رو،شرایط وکیل شدن و …) امکان انتخاب مناسبی برای شما عزیزان فراهم نماییم.

دروس عمومی و تخصصی رشته حقوق در مقطع کارشناسی

  • همانند تمامی رشته های دانشگاهی حقوق نیز دارای دروس پیش نیاز،عمومی،پایه و تخصصی می باشد.

دروس پیش نیاز رشته حقوق عبارتند از :

  • زبان پیش دانشگاهی
  • ادبیان فارسی
  • عربی
  • فلسفه و منطق

که تماما از دروس پیش دانشگاهی می باشند که بنا بر درصد هایی که در کنکور در دروس مورد ذکر بدست می آورید باید تعدادی از آن ها را به عنوان دروس پیشنیاز در ترم اول دانشگاه مجددا پاس نمایید.این دروس پیشنیاز و یا هم نیاز هیچ درسی نبوده اما نمرات آن ها در معدل ترم و معدل نهایی دانشجویان موثر بوده و لحاظ می گردد.

دروس عمومی رشته حقوق در مقطع کارشناسی

  • زبان خارجی
  • معارف اسلامی
  • تاریخ اسلامی
  • انقلاب اسلامی
  • زبان و ادبیات فارسی و ….

این بخش شامل ۲۶ واحد می باشد و همانگونه که از نامش پیداست تقریبا می توان گفت در تمامی رشته های دانشگاهی یکسان بوده و در ترم های مختلف باید پاس شوند.

معرفی دروس پایه رشته حقوق

  • این دروس شامل عربی
  • حقوق جزاء عمومی ۱
  • مالیه عمومی
  • حقوق اساسی و ….می باشند.

در مجموعه دروس پایه شامل ۱۵ واحد می باشد.

معرفی دروس تخصصی رشته حقوق در مقطع کارشناسی

این بخش با ۹۴ واحد از اصلی ترین واحد هایی بوده که فراگیری دقیق آن ها می تواند در آینده کاری هر دانشجویی نقش بسزایی ایفا نماید.تعدادی از این دروس عبارتند از :

  • حقوق تجارت
  • حقوق مدنی
  • حقوق اساسی
  • حقوق اداری
  • اصول فقه،متون فقه و ….

دروس اختیاری رشته حقوق

حقوق دریایی

اصطلاحات حقوقی به زبان عربی

فلسفه حقوق

مالکیت معنوی

حقوق بشر در اسلام و ….

و اما بعد از فارغ التحصیلی در رشته حقوق،چگونه وکیل شویم ؟

وکیل یا وکالت شاید یکی از اصلی ترین دلایل انتخاب رشته حقوق در مقطع کارشناسی می باشد.شغلی با پرستیژ و البته درآمد بالا که به دلیل پیچیدگی های خاص خود،بسیار بسیار جذاب و پرطرفدار می باشد.

برای وکیل شدن بعد از فارغ التحصیلی باید در آزمون کانون وکلا که تقریبا هر ساله برگزار می شود شرکت کرده و در صورت پذیرش بعد از گذراندن مصاحبه شفاهی و نیز دوره کارورزی مجوز تاسیس دفتر وکالت را می توان دریافت نمود.

آزمونی ۴ گزینه ای با منابع و مواد ثابت و مشخص که به علت رقابت بالا و البته سطح بالا سوالات مطرح شده در آزمون ،قبولی در آن کمی دشوار اما بسیار ارزشمند می باشد.

  • دیگر فرصت های شغلی پیش رو

قبولی در آژمون های کانون وکالت و تاسیس دفاتر مربوطه و انجام وکالت تنها یکی از فرصت های شغلی پیش رو فارغ التحصیلان دانشگاهی رشته حقوق می باشد.امروزه و به علت پیچیدگی های موجود در روابط انسانی،اجتماعی،اقتصادی و برای برقراری نظمی معقول و جلوگیری از هرج و مرج در اجتماع قوانین فردی و اجتماعی،اقتصادی،بازرگانی،محیط زیست و … تدوین گردیده است.

به جهت حجم بالای این قوانین و نیز گستردگی آن مطمئنا تمامی افراد نمی توانند در مسائل مختلف با قوانین مربوطه آشنا شوند،لذا مشاوران حقوقی می توانند به افراد مختلف در هر زمینه ای که نیاز باشد مشاوره داده تا از این طریق افراد بتوانند بدون تخطی از قوانین عمل کرده و به اهداف خود که می تواند اقتصادی،فرهنگی،اجتماعی و … باشد دست یابند.لذا مشاور حقوقی یکی از فرصت های شغلی پیش رو فارغ التحصیلان دانشگاهی بوده که تقریبا تمامی شرکت ها و ادارات بسته به موضوع فعالیت خود به شخصی با دانش در آن موضوع نیازمند می باشند.

فارغ التحصیلان حقوق و شرکت در آزمون های استخدامی

یکی از فرصت های شغلی پیش رو تمامی فارغ التحصیلان از جمله رشته حقوق،شرکت در آزمون های استخدامی و قبولی در آن می باشد.فرصت شغلی بالقوه که تنها با کمی تلاش به راحتی می تواند به باالفعل تبدیل شده و تضمین کننده آینده کاری شما عزیزان باشد.

آزمونی به مراتب راحت تر از آزمون وکالت که شامل دو بخش عمومی و تخصصی بوده و تقریبا تمامی سازمان های مختلف به نیروی با دانش کافی در رشته حقوق نیازمند می باشند به همین جهت تقریبا تمامی آزمون های استخدامی از فارغ التحصیلان رشته حقوق جذب داشته که کاملا منطقی می باشد.

دریافت و مطالعه منبعی معتبر و کارآمد که تطبیق کامل با منابع و مواد مورد آزمون باشد برای قبولی در این آزمون ها می تواند به هر داوطلبی کمک کرده و شانس قبولی وی را افزایش دهد.

معرفی و ارائه منابع مطالعاتی استاندارد رشته حقوق

آکادمی فایل می کوشد تا در کنار مقالات مختلف با معرفی رشته های مختلف دانشگاهی از جمله حقوق امکان آشنایی شما عزیزان را با این رشته ها فراهم نماید.همچنین می کوشیم تا با تهیه منابع مطالعاتی استاندارد،از بدو ورود به دانشگاه تا استخدام شما عزیزان در سازمان های مختلف در کنار شما فارغ التحصیلان باشیم تا به این طریق بتوانیم با فراهم نمودن شرایط یکسان برای تمامی داوطلبین آزمون های مختلف از جمله استخدامی،امکان شرکت در رقابتی سالم را فراهم نماییم.

شاید مفید باشد : سوالات استخدامی رشته حقوق

در انتها امیدواریم بتوانیم گامی هرچند کوچک در ارتقاء سطح علمی شما دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته حقوق برداشته و رضایت شما عزیزان را کسب نماییم.

لینک های مفید : پورتال کانون وکلای دادگستری مرکز

 

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان